Auksas Eur/oz

Kraunama ... 

Sidabras Eur/oz

Kraunama ... 
Au2024-11-142423.21 €/oz Ag2024-11-1428.44 €/oz
    • Jūsų krepšelis tuščias.
    • Svarbu! Krepšelio kainos fiksuojamos 15-kai minučių

+370 (656) 19 999
I-VII 9-20 val.

10 litų moneta „S. Darius ir S. Girėnas“, 1993

10 litų moneta „S. Darius ir S. Girėnas“, 1993

320.00

Klausimas

Užpildę ir išsiųsdami šią formą Jūs, kartu, sutinkate ir su mūsų svetainės Slapukų ir privatumo politika būtini laukai
Kodas:
SCLTDG930013
Svoris:
13.1500000 Kg.
Sandėlyje:
1
Produktų linija:
Metalas / Praba:
Cu 75 % / Ni 25 %
Masė:
13,15 g
Diametras:
28,7 mm
Kilmės šalis:
Lietuva
Tiražas:
10 000
Rekomenduojama:
Investavimui, kolekcionavimui, dovanojimui
Komplektacija:
kapsulė
Moneta skirta Stepono Dariaus ir Stasio Girėno skrydžio per Atlantą 60-osioms metinėms paminėti.
Reverse pavaizduotas lakūnų Dariaus ir Girėno portretinis bareljefas, apačioje užrašyta DARIUS IR GIRĖNAS, kairėje - 1933/1999. Averse Lietuvos Respublikos herbas, apačioje užrašyta 10 LITŲ, LIETUVA.
 
Steponas Darius ir Stasys Girėnas buvo Lietuvos lakūnai, emigrantai į JAV, įvykdę reikšmingą skrydį pasaulio aviacijos istorijoje. 1933 m. liepos 15 d. jie perskrido Atlanto vandenyną, įveikdami 6 411 km atstumą nenusileidę per 37 valandas ir 11 minučių (172 km/h). Kalbant apie skrydžių be sustojimų atstumą, jų rezultatas buvo antras po Russello Boardmano ir Johno Polando, o pagal skrydžio trukmę – ketvirtas. Nors Darius ir Girėnas neturėjo navigacinės įrangos ir skrido nepalankiomis oro sąlygomis, skrydis buvo vienas tiksliausių aviacijos istorijoje. Tai prilygo klasikiniam Charleso Lindbergho skrydžiui ir kai kuriais aspektais jį pranoko.
 

Iki šiol nėra nė vieno įtikinamo paaiškinimo, kodėl, įveikusi didžiąją ir sunkiausią kelio dalį, „Lituanica“ sudužo, iki tikslo belikus vos 650 km. Oficialiai buvo pranešta, kad katastrofa įvykusi dėl audros, ar sugedus motorui (neoficialioje versijoje teigiama, kad lėktuvas galėjo būti pašautas nacių). Ekspertų buvo nustatyta jog katastrofos metu lėktuvo variklis veikė (propeleris sukosi) ir kuro dar buvo pakankamai. Galutinės išvados: lakūnai dėl blogų oro sąlygų apsuko keletą ratų virš buvusio Kuhdamo kaimo (dab. Pščelnikas), iš kurių paskutinis pasibaigė tragiškai. 

smart foreash ccms6
Šioje svetainėje yra naudojami slapukai (angl. „cookies“). Jie gali identifikuoti prisijungusius vartotojus, rinkti statistikos duomenis ir padėti pagerinti naršymo patirtį kiekvienam lankytojui atskirai.
Susipažinkite su mūsų Slapukų ir privatumo politika